Monday, May 26, 2008

words that could've moved mountains.

LEIA ESSE POST SE VOCÊ QUISER ENTENDER ESSA TAG

eu tenho uma relação amor/ódio com palavras. ao mesmo tempo que elas são kinda desnecessárias e só servem para limitar tudo, quando se sabe usá-las, elas podem atingir níveis épicos de beleza. escrever é bom. definir é bom. falar é bom. e só podemos fazer isso, nos expressando, usando palavras.

com o passar dos tempos, várias frases me tocaram ou me chamaram a atenção. algumas foram ditas unicamente para mim, mas a grande maioria das que gosto, são, por exemplo, letras de músicas, títulos, diálogos de filmes, essas coisas. eu já tinha feito uma sessão assim no meu caderno, então farei aqui também; frases que eu gosto. eu poderia botar um link junto com a frase, lidando para o nome do cd, de que banda é, de qual filme, mas ia ser muito cansativo. então apenas vou botar alguma pequena observação em sigla, na maioria dos casos. se vc não identificar a sigla e quiser saber desesperadamente de onde é a frase, entre em contato. as que tem travessão fazem parte de um pequeno diálogo. comecemos então.


he has left us alone but shafts of light sometimes grace the corners of our rooms (asmz)
13 angels standing guard round the side of your bed (asmz)
the world is not a cold dead place (eits)
have you passed through this night? (eits)
what do you come home to? (eits)
how soon is now? (smiths)
please, please, please let me get what I want (smiths)
built then burnt (asmz)
tho you are gone I still often walk with you (asmz)
the triumph of your tired eyes (asmz)
1,000,000 died to make this song (asmz)
- are you ready for what's coming? (gybe)
- ready as I'll ever be
first breath after coma (eits)
the only moment we are alone (eits)
six days at the bottom of the ocean (eits)
your hand in mine (eits)
all of a sudden, I miss everyone (eits)
welcome, ghosts (eits)
it's natural to be afraid (eits)
so long, lonesome (eits)
greet death (eits)
with tired eyes, tired minds, tired souls, we slept (eits)
remember me as a time of day (eits)
- can you come today? (rfad)
there is a light that never goes out (smiths)
everything reminds me of her (es)
nightmares become me (es)
- you were perfect (closer)
- I still am
a word could kill her
...accidents happens so fast
você morreu hoje
sad, uncertain, beautiful...
nice tries are worthless
if I had to save someone from suicide, I'd play them this song
I didn't mean to scare you, I just think you're interesting
I'm not obsessing. I'm just curious.